Go with the flow - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Go with the flow - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Go with the flow

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 November 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan

November, 28 11.28 am Raglan, Victoria st 23, New Zealand

Nog twee en een half uur, dan is het zover. Dan ga ik mezelf in een pak hijsen, een groot surfboard in mn hand en ren ik de zee in. Ze noemen het surfles en ze garanderen dan op het einde van de les iedereen op zijn minst 1 x op het board heeft gestaan... Nou ik wens ze vast success;D

I'm alive, still alive; 3 weken vliegen voorbij; sinds gisteren ben ik in Raglan gestrand, DE surfplaats van NZ aan de westkust. Heb in een heerlijk bed geslapen bij Jenny in haar mooie vakantiehuis. Wie is Jenny? Dat is de college van Jane. Jane is weer de college van Marco. En Marco is bevriend met ome Kees en tante Hannie. Daar ben ik 1x wezen koffie drinken. Marco vertelde dat hij voor het ministery of special education werkt en dat daar ook fysiotherapeuten bij aangesloten zitten. Daardoor ben ik dus met Jane in aanraking gekomen en zijn we vorige week donderdagochtend 2 kinderen wezen opzoeken op school. Heel intressant! Daarna ben ik terug in Cambridge met haar en haar college Jenny wezen lunchen. Jenny is een OT; ergotherapeut en zij heeft mij vervolgens uitgenodigd om afgelopen maandag met haar mee te gaan. Ook dat was weer een mooie ervaring. Zo anders, hele andere systemen, werkwijze, maar toch dezelfde visie die zij nooit uit het oog verliezen. Mooi om dat te zien. Aan het einde vertelde ze mij dat ze in Raglan woont en dat ik daar maar eens moest heenkomen. Ze kent namelijk een fysiotherapeut, een vriendin van haar die in het ziekenhuis werkt nu, die oorspronkelijk uit Engeland komt. Daar heb ik gisteravond samen mee gegeten. Uit dat gesprek is weer de naam Otto gerold, een nederlandse fysiotherapeut die nu in het ziekenhuis werkt maar die hier een praktijk in Raglan gaat openen. Ja en zo blijft het maar doorgaan, werkelijk onbegrijpelijk... kan er niet bij. Heb gisteren ook gewoon heel direct gevraagd....Waarom, waarom doen jullie dat...? Omdat ze gebeld zijn door goede kennissen/vrienden/collega's vertrouwen ze erop dat ik een goed mens ben (geen idee waar ze dat vandaan halen;-p) en vinden ze het alleen maar mooi om mij een mooie ervaring te geven in NZ. Ze hebben dit zelf ook zo ervaren toen ze hier kwamen in NZ en ze verwachten werkelijk niets terug. Ze weten dat op een of andere manier als zij hulp nodig hebben, ze het van iemand anders terug zullen krijgen. Of als ze in Nederland op bezoek zijn, ze mij kunnen bellen;) Netwerken noemen ze het; I love it!

Wat heb ik uitgespookt afgelopen 3 weken. Heb afscheid genomen van Soar physio, lekkere lunch voorbereid en een box gegeven met wat spullen die ze kunnen gebruiken voor de revalidatietrainingen die ze geven. Daarnaast heb ik met de manager van het gezondheidscentrum een intervieuw afgenomen. Natuurlijk opgenomen, want helaas begreep ik het niet allemaal meteen. Daarna met Jane en Jenny meegeweest en ook met Leanne, die werkt voor de speciale school voor kinderen in Hamilton, te awamutu. Door met hen gesprekken aan te gaan, snap ik enigsinds wat die manager mij vertelde afgelopen week;)

Daarnaast heb ik 2 weken bij Pieter en Wendy doorgebracht, was een gezellige tijd, veel gedaan samen. Voorbereidingen van de bruiloft van Steven en Rose, de vrienden van Pieter gedaan. Was een prachtige bruiloft, heel anders dan in NL, heel speciaal om mee te maken. De speech van Pieter ging ook heel goed, echt trots op mijn neef!

Het loopt hier dus allemaal goed, go with the flow, wordt geleefd, kan niet echt een plan maken, maar heb het wel super druk, met allemaal mooie ervaringen. Tussendoor hoor ik ook kei mooie dingen van thuis:
De bakkerij van de Ven heeft 8 sterren gewonnen! KEI TOP! TROTS, gefeliciteerd allen! Daarnaast leveren de ladies van MHV'81 ook een prachtige prestatie met zn alle! Op dit moment staan ze gedeelde 1ste; WAAW blijven kietelen dames! TOP, kan niet wachten jullie te zien spelen! Bedankt allemaal voor jullie reacties op mijn blog, vind dat ook super leuk om dat te lezen;)

Ik moet nu toch maar weer eens gaan afronden, spullen pakken voor het surfen en daarna ga ik meteen door om te gaan... varen op een speciale boot wat typisch is hier in NZ. Daarna weet ik nog niet wat ik ga doen, maar dat wordt straks weer door spontane ideeen ingevuld.

Bedankt allemaal, ga jullie snel weer op de hoogte brengen; is mijn streven dat eerder te doen;) Heel veel liefs en groetjes vanuit hier! Foto's zal ik nog x op mijn facebook zetten;)

xXxAnouk




  • 28 November 2014 - 08:30

    Papa En Mama:

    Tja van het een komt het ander. Ervaringen worden zo opgedaan. We vertrouwen erop dat je de juiste keuzes maakt. En we zien je al staan in gedachten op dat surfbord. Handen in de lucht en zo vrij als een vogeltje.veel plezier schat en tot snel, via Skype of watzap. Xx mama

  • 28 November 2014 - 10:12

    Ben:

    Tja...dat ene zinnetje Anouk......dat je een goed mens bent......daar gaat het om....Geniet Kanjer XX. lieve groetjes, Monique en Ben

  • 28 November 2014 - 12:55

    Oma De Koning :

    Ach lieve Anouk wat doe jij een hoop levenservaring op,top hoor maar je kan er niet genoeg ervaring opdoen snap je,alles wat je meemaakt neem je mee in het volgende.Wat een mooie foto,s van jou in je feestjurkje ,leuk om mee te maken zo,n bruiloft ? Een ding is zeker je ziet er fantastisch uit.Geniet nog maar met volle teugen maar dat zal jou wel lukken ,zo,n ondernemende tante.Met opa en mij is alles oke ,alleen volgende week gaat opa weer op controle en hopelijk word hij dan snel aan zijn tweede knie geopereerd,maar dat hoor je dan nog wel.Anouk heel veel liefs van ons tweetjes ,en een dikke knuffel .xxx oma.

  • 28 November 2014 - 16:57

    Lotte:

    Mooi verhaal weer Anouk! ;) Goed om te horen dat het nog allemaal leuk is en je het allemaal geregeld krijgt!

    En nu maar knappe surfdudes ontmoeten/versieren!! ;p Succes ;)


  • 28 November 2014 - 21:19

    Anita@bakkervandeven.nl:

    Hoi Anouk,

    Het gaat wel lekker daar! Dus geen spijt van je beslissing! Top! En nou nog die ene prins op dat surfboard, en t plaatje is compleet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 18701

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: