Alweer 2 weken in NZ! - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken in NZ! - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken in NZ!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 September 2014 | Nieuw Zeeland, Te Awamutu

HeyHey,

Hoe is het met jullie? Hoor allemaal leuke geluiden, verhalen, zie foto's van jullie, super leuk! Ik zal die van mij er ook maar eens opzetten, want wat heb ik toch een gaaf weekend achter de rug! Misschien hebben jullie er al een paar gezien op facebook;)

Maar even terug naar vorige week: Lekker wezen uit eten met Ome kees, Peter en Henry; wat is die ' volwassen/ gegroeid' zeg, henry. Is z'n 9 jaar geleden geweest dat ik hem gezien heb; we hebben toen meteen afgesproken dat ik naar hem toe ga het weekend en hij zou me wel laten zien wat gaaf is om te doen hier. En dat heeft hij gedaan.
Maar eerst vrijdags nog wezen solliciteren; Ik was natuurlijk kei positief; helaas, nog niet teruggebeld dus dat wordt hem niet denk ik. Dus vandaag nog op pad geweest en bij 4 bedrijven mijn cv, mail en telefoonnummer achtergelaten.

Vrijdagavond weer met Peter en zijn vrienden naar de band wezen kijken, was weer gezellige avond geweest;) De volgende ochtend met de vriend van Peter meegereden naar Henry, is 1 uur rijden, dus super fijn dat hij dat wilde doen. Henry woont op z'n eigen sinds 3 maanden. Vind ik best knap; hij is 20, heeft een volledige baan, er wonen 2 van zijn vrienden bij hem in huis en 't is echt; een mannenhuis;) Maar t viel me niet tegen, haha. Wat rond gekeken, boodschappen gedaan en toen naar wat vrienden om samen te schieten. T was super gaaf om voor t eerst met een groot geweer te schieten; niet op dieren; nee bedankt, maar op een soort van schijf; Echt een kik; zo enthousiast bezig geweest dat ik een grote blauwe plek heb overgehouden;) Toen snel naar huis, koken, eten, omkleden en met zijn vrienden (waren met 14e ong.) ontmoet bij het bowlingcentrum. Daar kwam ik erachter dat ze officieel mijn NL rijbewijs niet accepteren als ID dus ik mocht 'eigenlijk' niet drinken daar, Dus alleen mijn Paspoort is geldig om clubs enz binnen te mogen. Op een gegeven moment komt er z'n grote vent op me af met nog 2 assistenten: Ik moest nu het pand verlaten, met of zonder hulp omdat ze me hadden zien drinken: Ik eerst nog tegen die grote vent: Bewijs t maar dan....denk laat me niet zomaar eruit zetten; ben echt niet bang hoor meneer;P Dat hoeven we niet mevrouw, wilt u nu meelopen.... Uh okay dan:P Henry tegen iedereen; kom jongens, Anouk moet gaan, dus wij gaan ook. Dus da was wel fijn. Daarna enkele pubs en nachtclubs bezocht, mocht maar bij enkele binnen, dus dat wel jammer. Zondags was t super weer, dus motoren uit de schuur, een leer pak aan en 'legaal' een rondje rijden, WAAW da was echt vet! Heerlijk! Daarna Hamilton beetje doorgereden, naar Hamiltons meer wezen kijken, daarna naar de bakker wat lekkers halen en dan de berg op samen met de hele familie hier; Mangakawa Mountain bij Cambridge; wat een uitzicht! Deze was maar 400 meter hoog, andere zijn meer dan 900 meter is mij verteld... Dus. Samen bij hen thuis nog wezen eten en toen was het echt zover: verhuizen. Dus....

Meteen mijn kamer helemaal ingericht, alles uitgepakt en een video gemaakt hoe het er ' altijd' uitziet de komende tijd;P Sleutel gekregen, kleine afspraken gemaakt en toen gaan slapen;) Op zich mijn draai wel gevonden, hele aardige mensen, netjes, warm en gezellig huis; een soort van thuisgevoel. Maar toch; het is heel rustig; dus ik moet wel echt iets hebben om te doen 's avonds, dus vandaag al naar 3 sportscholen wezen kijken; wat ze te bieden hebben, iets van werk wil ik hebben; desnoods vrijwilligerswerk en naar een infocentrum geweest om wat te vinden betreft wat activiteiten/sporten hier in TA (Te Awamutu)

Tweede week stage zit er alweer op; enkele oefeningen met patiënten met enkelklachten mogen doen, verder weer observeren; Heb blijft ontzettend moeilijk om het te volgen; Maar hoe meer Engels ik leer, hoe beter ik begrijp wat er aan de hand is en ik meer gerichte vragen kan stellen. Dinsdag voor t eerst met Courtney meegelopen; zij heeft wel 30 minuten per patiënt, en er waren twee patiënten uitgevallend die dag, dus ik heb wat kunnen oefenen met haar; Ze gebruikt een ' autoriem ' vaak om gewrichten te mobiliseren en dat heb ik bij haar mogen uitproberen. Triggerpoints behandelen zie ik ook bijna elke patiënt terug hier, dus ook dat wat kunnen oefenen. Vandaag tevens een oefenprogramma opgezet voor een frozen shoulder (18 wkn), of ik dat wilde proberen; bij mijn vorige stage in Boxmeer veel patiënten gezien in verschillende fases; dus dat was leuk dat ik na 1 uur een oefenprogramma met tekeningen en uitleg klaar had en kon uitleggen waarom ik wat wilde doen enz. Ben benieuwd hoe de patiënt er op reageert. A.s. vrijdag nog even mee naar de High School voor twee uurtjes, omdat ik dat ook graag wil zien.

Deze week nog wat solliciteren, met mijn verslagen een begin maken, logboek bijwerken, wat administratie doen en dan staat t weekend weer voor de deur;) Heb er weer zijn in!

Thuis gaat ook alles door: Oma, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Martijn en Joost hun eerste wedstrijd verloren, maar beide wel gescoord, dus ben super trots op jullie brothers! Samen met mama en Dimphy wat zitten skypen en hoi gezegd tegen onze bezorgbakker: Of ik nog wilde stemmen voor Bakker met ster want we staan met alle winkels in de finale ronde!: Natuurlijk!! Iedereen die dit leest; stem bij bakkermetster.nl voor Bakker van de Ven!! Mis mijn collega's wel; Komt goed ladies, heb vertrouwen in jullie! Hoorde dat deze week de wedstrijdselectie bekend is gemaakt bij mijn handbalvrollies en dat ze dit komend weekend trainingsweekend hebben: Succes ladies! Da gaat zwaar worden;P Ik zal wel lekker genieten hier terwijl jullie worden afgebeuldXD

Eindelijk staan mijn foto's op de PC, dus heb paar plaatjes voor jullie om jaloers op te worden; wel doen he;P

De groetjes aan iedereen & tot de volgende x!
Liefs,
XxAnouk




  • 10 September 2014 - 22:29

    Lianne:

    Ha Anouk, leuk om te lezen dat je het er erg naar de zin hebt. Veel plezier gewenst

  • 10 September 2014 - 22:39

    Papa En Mama:

    weer een leuk verslag. mooi dat er deze keer ook foto's en een filmpje bij zitten.
    groetjes van Papa en Mama

  • 16 September 2014 - 08:56

    Monique De Koning:

    Hoi kanjer, wij zijn weer terug van de vakantie en ik was natuurlijk erg benieuwd hoe je het maakt in NZ. Je reisverslagen zijn leuk om te lezen en de foto's zijn soms erg stoer......motorrijden!......ga je ook nog bungyjumpen?? Geniet van je tijd daar en we houden contact. Dikke kus van mij, Monique

  • 19 September 2014 - 09:35

    Oma De Koning:

    Hoi Anouk leuk was dat op de verjaardag van Martijn om jou te zien en te horen,maar ik miste je toch wel want het is toch heel anders als je zelf aanwezig bent.Maar zo te horen gaat het je goed,en dat is toch het belangrijkste.Doe goed je best,maar geniet ook volop van de ervaringen die je daar opdoet.Opa en ik zijn nu toch al wel een beetje in spanning van onze gouden bruiloft,en eigenlijk wel jammer dat je er niet bij kan zijn,maar we halen de schade later samen wel in .toch? Anouk heel veel groeten en liefs van opa en mij,en tot horens xxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 18700

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: