Al 1 maand in NZ - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Al 1 maand in NZ - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Al 1 maand in NZ

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 September 2014 | Nieuw Zeeland, Te Awamutu

Ha mensen,

Het is al weer een hele tijd geleden, heb het lekker druk, maar moet nu toch maar eens tijd maken om jullie wat bij te buurten. ASAP moet ik over 30 minuutjes weer weg naar de Waipa club; clubhuis van TA waar veel verenigingen samen komen en veel georganiseerd wordt en waar elke dag een soort loterij is. Telkens wordt er een nummer getrokken uit de ledennummers van de waipaclub; iedereen die bij een vereniging of zo zit heeft zo'n ledenkaart en als je aanwezig bent dan kun je winnen. Vanavond zit er 1300 dollar in de pot en hij moet de deur uit, dus ze gaan net zo lang door tot er een winnaar is. Elke dag heeft een andere geldpot en als deze vanaaf leeg is, beginnen ze volgende week op dinsdag weer met 100 dollar, maar dan zal het niet zo druk zijn en dan loten ze maar 1x; niet gewonnen betekent de week daarop op dinsdag 200 dollar in de pot....snappen jullie het nog. haha. Iig duurt een maand voordat je lid bent; ik ga er gewoon gezellig heen met de bewoners waar ik nu bij in huis ben en vorige week heb ik ome kees, tante hannie en Pieter ook gevraagd om mee te gaan; tenslotte ging het vorige week donderdag ook om 1300 euro en moest het geld eruit;) Pieter komt mij zometeen ophalen, ben nog niet met de bewoners meegegaan omdat ik jullie wat wilde schrijven;)

Maar goed; ff denken; mijn vorige verslag was 10 september en sinds die tijd heb ik weer veel mogen beleven. Kort maar krachtig; helaas nog steeds geen baan, nog geen lid van een sportschool of iets dergelijks, vrijwilligerswerk ofzo ook nog niet gevonden qua sportgericht dan. De meeste sporten stoppen nu, volgende week is voor de high school 2 weken vakantie, vandaar. Daarna gaat voetbal o.a. weer beginnen en ik sta ingeschreven om mee te doen met een team.... als dat maar goed gaat. Vandaag met de fysio mee geweest naar de sportschool samen met een patiënt die enkele maanden geleden geopereerd is aan zijn achillespees; van oorsprong is hij personal trainer, echter is zijn achillespees in korte tijd 2x doorgescheurd; vraag me niet hoe, waarom enz. want dat weet ik niet;) Maar goed, loop daar die sportschool binnen, blijkt het een zaal te zijn waar alle bodybuilders van TA en omstreken trainen... haha Maar eens kijken of ik daar een abbo ga nemen;P

In t weekend van 13/14 september; heb ik weer wat leuke dingen ondernomen; Vrijdagmiddag had ik wat afgesproken met de vriend van Pieter om wat te gaan doen, wat te gaan zien van t Noordereiland. Hij verzon wel wat; het moest een verrassing zijn dus ik heeeeeeel geduldig dat ik altijd ook ben afwachten...... Rond de tijd dat we afgesproken hadden komt er een dikke vette sportwagen de straat inrijden, denk wa een herrie, wie is da dan.... komt Reece uit de auto; klaar voor een ritje Anouk... YESSSS natuurlijk hahaha. Uiteindelijk na een super mooie rit tussen de bergen uitgekomen aan de westkust van t Noordereiland bij het plaatsje Raglan. Super mooi uitzicht; jammer dat t snel donker werd, pizza besteld, fles wijn uit de auto en gezellig wat gegeten en daarna nog de pub in die haven. Was een super leuke verrassing. Zaterdags met Hannie en Kees naar het Tulpenfestival, wat plaatsvond in de Hamilton Gardens, was leuk om dat allen te zien, wat meegeholpen achter de schermen met koffie en thee zetten en de afwas en toen de prachtige tuinen in! Waaw, het is lente, nog niet alles was op zijn mooiste; maar wat was het prachtig; daar ga ik nog eens terug! Zondags zijn we wezen kajakken in de rivier die net buiten TA loopt en daarna was mijn weekend weer voorbij. Maar niet voordat ik Martijn op skype had gefeliciteerd; was wel midden in de nacht en naast wat leuk nieuws ook wat minder nieuws gehoord. Iedereen die weet wat ik bedoel, sterkte gewenst!
Desondanks nog kunnen zien dat mijn kado een glimlach op Martijn zijn gezicht heeft gebracht en dat was mijn doel;) & ook nog met mijn opa en oma nog wat kunnen kletsen;)

Vorige week weer naar stage gegaan, wordt al haast een normale routine, verschillende interessante dingen gezien. Eerste verslagen zijn in de maak, blijft erg lastig om alles in het Engels te schrijven, maar goed als ik het in het Nederlands zou doen, dan kan ik ze niet vragen of het klopt wat ik daar allemaal heb neergezet. We gaan t zien. Paul is nu weg voor 2 weken rugbytoernooi. Dus deze week en volgende week ben ik 3 dagen samen met Courtney. Paul heeft een fysiotherapeut gevraagd om een deel van zijn patiënten op te vangen door een andere fysiotherapeut en morgen worden bij een patiënt de rollen omgedraaid. Dan ga ik de behandeling en oefenprogramma uitvoeren en zal de vervangende fysiotherapeut op de achtergrond meekijken. Dit omdat ik de patiënt al 6x gezien heb en er vooral getraind en nieuwe oefeningen gedaan moeten worden en dit heb ik zelf voorbereid. JEEJ! Eindelijk. Dus heb er zin in; nu nog voor elkaar krijgen dat de patiënt mijn uitleg van de oefeningen verstaat en begrijpt haha. We gaan t zien.

Afgelopen week beetje lastig gehad, kan al sinds ik hier in dit huis ben niet goed slapen, wordt continu wakker (4 a 5x per nacht), bed ligt niet lekker, gerommel nachts, samen met wat spanningen hier in huis met de bewoners (is nu onder controle) en wat slecht nieuws van huis vond ik het voor t eerst echt lastig. Fijn dat dan familie in de buurt is en vriendinnen met een luisterend oor ook al zijn ze wat ver weg;) Daarom was het extra fijn om een weekendje echt weg te gaan, even relaxen. Lig nu sinds 2 dagen op alleen het onderste matras van het bed en dat gaat beter.

Op donderdag ga ik altijd gezellig zwemmen met tante Hannie, lekker wat baantjes trekken en daarna nog even mee naar de fysiotherapie van Hannie en Wendy. Reece had mij vorige week gevraagd of ik het leuk vond om een weekendje naar Whangamata te gaan. Pieter ging helaas niet mee. Samen met een neef en nicht van Reece hadden we een strandhuis gehuurd (was echt ruim (waren met 6, plaats voor 12), luxe en goed onderhouden)en vrijdagmiddag heb ik mijn eerste ritje naar Hamilton gemaakt om vervolgens naar Ngaruawahia te rijden. Vanaf daar vertrokken we naar Whangamata. De weersvoorspellingen waren niet best en we hadden niets gepland dus ik had een boek gekocht; voor t geval dat. Maar heb er geen letter uit gelezen, de familie Gerrits was gezellig, gastvrij, de omgeving....... waaw. Heerlijk wat uitgewaaid, foto's gemaakt, een bal gekocht want t was al weer veel te lang geleden dat ik een bal gegooid had; rugbybal dan;) Langs de kust naar Onemana een potje rugby gespeeld. Vrijdagavond in huis gezellig wat spellen gedaan en toen op mijn MP3 speler Shakira klonk heb ik iedereen van de banken afgetrokken en Salsa geleerd! Dat was een grappig gezicht, staat op wat filmpjes (helaas nog niet in mijn bezit) en daarna een cursus nek-schouder massage gegeven. Zaterdagsavond zijn we een kroeg ingedoken, rockbandje was aan t spelen, er was rugby op tv en we hebben wat gepoold. Zondags alles netjes opgeruimd en nog genoten van een van de mooiste stranden van de oostkust van NZ. Op terugweg gestopt bij de Waihi Gold mine, waar nu recent nog steeds goud wordt gevonden. Tevens bij Karangahaka Gorge gestopt, langs een grote rivier, voor een kleine wandeling langs een oude mijn van de begin 1900. Bij terugkomst in Ngaruawahia heb ik mezelf nog even uitgeleefd op het drumstel en de gitaar van Reece, ga proberen zoveel mogelijk stukjes van liedjes op te nemen haha. Nieuwe hobby gevonden jeej! Op de terugweg naar TA zijn we nog wat wezen eten bij Cock and Bull in Pukete Hamilton; gezellige pub/restaurant. Daarna mijn rit weer naar huis voortgezet en was het weekend helaas alweer om. Whangamata is super mooi, kan niet wachten daar nog eens terug te keren en t begint te kriebelen om elk weekend toch erop uit te trekken om mooie dingen te zien;)

Ondertussen ben ik al weer terug van de club, helaas niet gewonnen, wel nog wat gepoold en bijgekletst met de familie. Ik zie het alweer, volgende x maar weer wat eerder van mij laten horen dan. Maar hoe is het met jullie?

Groetjes aan iedereen en tot de volgende!
XxAnouk

PS. foto's komen er weer aan...

  • 23 September 2014 - 11:28

    Lieke:

    Hé wat een leuk verhaal weer! Al veel leuke tripjes ondernomen lees ik wel, gaaf hoor! Heel veel plezier nog!

  • 23 September 2014 - 12:51

    Ben:

    Hey Anouk,
    Leuk om te lezen dat je het daar ( buiten het slapen om ) helemaal naar je zin hebt daar. Geniet er maar lekker van meid, want voor je het weet is het voorbij...haha.
    groetjes van ons en knuffel van Janssen

  • 24 September 2014 - 13:57

    Ria:

    Ha die Anouk
    bedankt voor de update vanuit down -under. Zo te zien red jij je best en heb je al aardig wat leuke mensen om je heen vergaard. Wat leuk dat Peter zelfs verrassingen voor je in petto heeft.
    groetjes ons allemaal vanuit Venhorst

  • 26 September 2014 - 10:27

    Oma De Koning:

    hoi anouk,mooi om al die verslagen van jou te lezen,je kan er later wel een boek van maken.Het is zo fijn om te horen dat het allemaal op rolletjes loopt,maar nu nog werk om je financien een beetje op te krikken.Opa en ik gaan Zondag met je pap en mam mee naar de wedstrijd kijken ,en daarna mee naar Joost want wij hebben zijn nieuwe kamer nog niet gezien.Verder is hier alles goed,we werken nu naar onze bruiloft toe,maar daarvoor is alles geregeld,dus dat is een hele zorg minder.Anouk tot horens maar weer.en ontvang vele groeten van opa en mij.liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 18707

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: