NZ, jij bent leuk, begin al meer aan je te wennen - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu NZ, jij bent leuk, begin al meer aan je te wennen - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

NZ, jij bent leuk, begin al meer aan je te wennen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Te Awamutu

Een hele goedemiddag!

Het is woensdagmiddag 22 oktober, lunchpauze op stage, heb een kop thee en mn boterhammen voor me en lekker wat muziek klaargezet om mijn verhaal te schrijven; Kensington, Di-rect en Kings of Leon. Maar niet te vergeten Sweet child of mine van de Guns'n roses: Waarom dit laatste; heb weer iets leukes bedacht: Da begin stukje wil ik leren op de electrische gitaar, gewoon, omdat dat lekker klinkt en ik denk dat ik da kan.... haha. Weet nog niet hoe, wat, wanneer en wie gek genoeg is en geduld heeft mij dat te leren, maar dat maakt niet uit;-P

Het is alweer een tijd geleden dat ik geschreven heb en uiteraard is er weer veel gebeurd. In het laatste verslag schreef ik dat ik sinds een paar dagen bij Helen ingetrokken was, met dat mooie uitzicht op de Mount Kakepuku. Ik ben daar nog steeds; heb het die week dat ik het rijk alleen had niet al te bond gemaakt;D Maar t was wel heel gezellig, donderdagavond is Reece gezellig gekomen voor dinner & we hebben lekker wat gitaar gespeeld, tevens geskyped met mijn familie en mijn opa en oma die 50 jaar getrouwd waren;) vrijdagavond zijn tante Hannie, Pieter en Wendy langs geweest op de thee en een wijntje. Zaterdag keek ik door het raam en dacht; Mount Kakepuku is vanaf hier kei mooi; hoe zou het zijn op de top; ff Pieter opgebeld; hoe moet ik precies rijden en toen die berg in mijn eentje getroseerd; Super! Maar niet al te lang staren, want ik kreeg nog bezoek; zaterdagavond kwamen Steve & Rose, Peter en Reece langs om mijn nieuwe kamer te bekijken en zijn we wezen uiteten en zondags zijn Pieter, Reece en ik naar de oostkust gereden; Mount Maunganui beklommen en lekker wat handbal gespeeld op het strand;D Zo fijn dat dat gewoon kan, 's ochtends in de auto stappen, 150 km rijden (Ik heb gereden; door de bergen jaja; we leven nog en nee; het was geen 150 km/pu maar enkel 150 km rijden, ik houd me hier heeeeeel netjes aan de snelheid;-P) en 's avonds weer een beetje optijd terug, want maandags begon mijn stage weer.

Hoe gaat het nu op mijn stage; vorige week er weer even inkomen; weer terug bij Paul, nu voor 3 dgn, in principe niet meer bji Courtney. Dit omdat Paul ipv 2 dagen, 1 dag is gaan werken in de gevangenis. Dat betekent weer de 15 minuten per patient. Even bijpraten hoe het met sommige patienten is die ik al een lange tijd volg. Ook uitleg gekregen hoe hij precies werkt daar in de gevangenis voor een fysiotherapeut. Er was miss spraken van dat ik een x mee kon gaan; maar na de uitleg over hoe de mensen kunnen reageren op 'publiek' en wat dit voor Paul betekend betreft controle houden over de behandeling, is dit niet meer zeker. Tevens dat hij nu 1 dag heeft waarop hij ong. dezelfde aantal patienten moet behanelen is al druk genoeg natuurlijk. Dat zal ik uiteraard respecteren; we kijken nu elke woensdag hoe druk hij het heeft de dag erna als hij daar naartoe gaat. Stiekem hoop ik dat het er toch nog van komt.

Gisteren een intressant gesprek gehad nadat we een nieuwe patient met COPD hebben gezien samen, 71 jarige vrouw, met veel problemen met haar longen. Doorgestuurd door de huisarts hier in het medisch centrum; normaal gesproken behandeld Paul deze groep patienten niet; alleen als het een doorverwijzing is van de huisarts hier.
Vandaag kwam er ook een patient binnen lopen, vrouw, 29 jaar, ze had zich geblesseerd gisteren bij Netball (daar was ik toevallig gisteren ook even geweest; leuke sport, soort van korfbal/basketbal combi) Ja, ze had wel last van haar onderbeen, normaal gesproken zou ze het even uitzitten maar haar teamgenoten zeiden dat ze toch ff langs de fyiso moest; achillespees bleek volledig afgescheurd (Hebben we meteen even gecheckd hier in het medisch centrum; echo gemaakt & mocht even meekijken; kei intressant) Later in gesprek bleek dat ze ook haar kruisband 4 jaar geleden had afgescheurd (kwam ze pas 4 mnd later achter, bikkel;)

Leuke intressante momenten om daar dan wat dieper op in te gaan; wat is normaal gesproken het protocol; welke verschillen en overkomsten zijn er tussen de behandelingen & hoe gaat ACC (zorgverzekering/zorgsysteem) hier mee om. Leuk om te vertellen is dat ik best wat patienten met COPD heb gezien; op mijn vorige stage en Opa rombouts bijvoorbeeld en hoe deze patienten begeleid worden door de fysiotherapeut en aangepast trainen. Dat kennen ze hier niet echt; was dus een leuke ervaring in de visie en manier van behandelen van patienten. (Nu ondertussen 16.15; zo net de 71 jarige mevrouw met COPD gezien; heb haar mogen begeleiden in de behandeling, terwijl Paul een andere patient aan het behandelen was.)

Ik moet maar eens opschieten; moet nog naar huis wandelen; 20 minuten, eten koken voor vandaag en morgen, dan mijn voetbalteneu aantrekken want om half 7 begint de wedstrijd alweer; Vorige week was de 1e x; 2x wedstrijd gespeeld van elk 30 minuten; 2x gewonnen. Leuk dat mijn neef een team bij elkaar heeft gebracht; kijken wat we er vandaag van kunnen maken. Ik ga mijn best doen maar..; Gisteren samen met Helen 1ste x bootcamp gedaan; pffff mijn gluteaus maximus en mijn hamstrings voelen hemels aan.... Maar die heb ik uiteraard niet nodig als ik ga voetballen; toch? :P

Nog ff snel dan over afgelopen weekend; naast werken wilde ik toch wat leuke dingen doen; vrijdagavond alleen naar de pub geweest; kijken hoe dat zou zijn; na 30 minuten afwachten tot een van mannen mij eens zou aanspreken, toch zelf maar weer het initatief gepakt;P er zaten wat vrienden bij elkaar die al aardig wat shotjes gedronken hadden en later schreven ze op de lege drankfles hun naam. Met hen in gesprek gekomen en een leuke avond gehad; maar niet te laat(01.00); moest om 5.15 weer op;) Tevens afgelopen zondag tussen het melken door naar Hamilton gereden; genoten van het mooie weer bij een meer & na het melken snel door naar Speedway, samen met Pieter en Wendy naar de racing gekeken met als afsluiter een vuurwerkshow! Was mooi!

Okay, sorry ik weet dat jullie ervan houden als ik een lang verslag schrijf; Ja echtwaar ik heb zo mijn bronnen, maar ik moet nu toch echt afsluiten;P

De groetjes aan iedereen! Geniet van het heerlijke herfstweer; dan geniet ik hier van een heerlijk zonnetje;) Leuk jullie reacties te lezen! Bedankt & vind het erg leuk dus blijven doen:D:D:D

Liefs, Anouk

BTW wacht nog steeds op die ene brief; Mevrouw u wordt verzocht naar de rechtbank te komen... maar dan in het Engels haha. Is er NOG niet, wordt vervolgd.

  • 22 Oktober 2014 - 08:59

    Ben:

    Hey Anouk, je hebt het echt helemaal naar je zin daar aan de andere kant van de bol. En gelukkig krijg je nu ook echt smaak van muziek....haha..Guns & Roses. natuurlijk kun je dat gaan spelen! Geniet er maar lekker van kanjer...voor je het weet is dit ( tijdelijke ) avontuur voorbij..dikke X van ons

  • 22 Oktober 2014 - 16:41

    Lotte:

    Geen verveelmomenten voor jou hoor ik zo ;) Geniet er van daar! Al denk ik niet dat dat voor jou een probleem zal zijn ;) xx

  • 22 Oktober 2014 - 18:49

    Papa:

    Vandaag bij henri van maasakkers geweest.die wil graag dat je bij hem langskomt als je terugbent.tis weer een heel verhaal.groeten papa

  • 23 Oktober 2014 - 12:04

    Ad De Koning:

    Iedere keer kijk ik weer met genoegen uit naar jou belevenissen. Je schrijft zoals je bent snel en chaotisch. Gister zag ik op t.v Noordereiland omgeving Hamilton prachtige omgeving , ik begrijp dat je volop geniet, maar vergeet niet waarvoor je uiteindelijk daar naartoe bent gegaan.Fijn om te horen en te lezen dat je nu een goed onderkomen hebt gevonden.Veel succes met je stage ( en wat er zoal bij komt ) tot schrijfs groeten opa en oma .

  • 23 Oktober 2014 - 20:28

    Youri:

    Hey Anouk,

    Klinkt alsof je veel plezier hebt, goedzo!

    Groetjes Youri

  • 28 Oktober 2014 - 10:08

    Mayke:

    Druk leventje heb je daar weer ;) Klinkt erg leuk allemaal!
    Geniet ervan!! xxx

  • 29 Oktober 2014 - 19:25

    Henk De Wit:

    Hoi Anouk,

    Zo, ik zie en lees dat het je goed gaat . Fijn om te horen en te zien. Ik heb nu pas op je site gekund. Ik had steeds niet de goeie . Jouw moeder zei dat je heel benieuwd was naar de sterren bij de bakker. Nou, we hebben ons aan kunnen melden voor de uitreiking op zaterdag 15 november in Wageningen. Alle vaste medewerkers en weekendhulpen mogen er naar toe. Jammer dat je er niet bij kunt zijn. Vorige keer was dat een hele happening. Ik zal je zo snel als de uitslag bekend is, op de hoogte stellen, oké?
    Ik heb nog niet alles gelezen van je verslagen. Als ik tijd heb ga ik er voor zitten. Wij krijgen het op de bakkerij druk met de Sint en kerst. Mooie tijd. Voor jou zal het ook een aparte ervaring zijn; kerst vieren in de zomer.
    Ik zou zeggen geniet nog met volle teugen daar en ik zal de winkeldames vertellen dat het prima met je gaat.

    Groetjes, Henk ( jouw/jullie bakker)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 18705

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: