Ich bin wieder zuruck in Österreichische Berge! - Reisverslag uit Zürs, Oostenrijk van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Ich bin wieder zuruck in Österreichische Berge! - Reisverslag uit Zürs, Oostenrijk van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Ich bin wieder zuruck in Österreichische Berge!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 December 2017 | Oostenrijk, Zürs

Woensdag 13 december 2017, 13.45
Zürs am arlberg op 1715m hoogte -5 graden
Lekkere kop koffie en muziek van Blof - Liefs uit Londen

Güte Tag!

Vanuit mijn kamer op de 4e verdieping van hotel Albona nova heb ik besloten weer een blog op te zetten met mijn avonturen die ik hier ga beleven in het skigebied Lech / Zürs am arlberg in Oostenrijk. In het Nederlands, anders kan niet iedereen het volgen wanneer ik het bijv in het Duits schrijf.....:P Ben er vandaag wel echt achtergekomen dat minder dan de helft van het personeel van het hotel géén enkel woord Engels spreekt...ofwel, vorig winterseizoen kon ik er nog goed omheen; nu zal ik er echt aan moeten gaan geloven om Duits te gaan spreken. Als voorbereiding voor deze reis ben ik nog bij een vriend langs geweest in Manchester, Engeland en ben samen met mijn oom en tante naar Duitsland vertrokken voor een kleine week; Duits leren!

Winterseizoen 2 in Oostenrijk is weer leuk en typisch begonnen...
Mijn treinticket heb ik enkele weken geleden gekocht om op maandag 11 december te vertrekken om 6.29 vanuit Arnhem. Uiteraard is het weer zeer onvoorspelbaar en begon ik toch wel zenuwachtig op zondag de 10e op te zoeken of de treinen wel zouden rijden; aangezien het al 2 dagen sneeuwden in Nederland en code rood was afgegeven. Ben gaan bellen met mijn reisgenootje en oud collega van vorig jaar; Rosalie. Rosalie is geheel 't tegenovergestelde van mijzelf, relax, 't zal allemaal wel op z'n pootjes terecht komen; terwijl ik zelf liefste alles ff check om vervolgens helemaal in ... lichte paniek... opties ga bedenken om het onvoorspelbare van het weer toch te kunnen trotseren.
De treinreis vertrok vanuit Arnhem naar Doesburg, om vervolgens in 17 minuten over te stappen naar de volgende trein die ons in St. Anton Oostenrijk zou brengen. Aangezien er op 11 dec op het eerste traject van Arnhem - Doesburg werkzaamheden zouden beginnen; vertraging van 15-30 min was geïndiceerd + het fijne winterse weer... Ben ik Rosalie gaan bellen; na kort overleg besloot Rosalie te informeren bij de internationale balie op het station van Arnhem en besloten we later 1 trein eerder te pakken; om 5.35u.
Alles was gepakt, koffers waren om 23.00 definitief dicht en na een zeer korte nacht stond ik om 3.15 al naast mijn bed. Mam en Joost zaten samen om 4.00u in de auto om voorzichtig te glibberen naar Arnhem, tenminste dat dachten we; binnen 45 min stonden we in de parkeergarage onder het station van Arnhem. Na een dikke knuffel lieten ze me met 2 koffers, 1 rugzak en nog 2 andere tassen op het verlaten station achter. Net iets meer bagage dan ik met het vliegtuig mee zou mogen nemen; had echt mijn best gedaan om zo min mogelijk mee te nemen. Het zag eruit met het overstappen.. ja precies hoe je nu denkt. Gelukkig kreeg ik hulp van medereizigers als ze me zagen ploeteren. De eerste treinreis naar Doesburg vertrok precies op tijd en had maar liefst 0 minuten vertraging.... Dan maar ff een bakkie koffie. De tijd vloog en de rust was bij ons beide geheel compleet toen we in de 2e trein zaten, alle koffers bij ons en de gereserveerder stoelen gevonden. Lekker bijkletsen, we hebben 2 films gekeken (The chalet girl & Home again).Na 2x koffie, verraste Rosalie mij met een Radler om te proosten om een mooi avontuur. Deze treinreis was oorspronkelijk 9 uur, maar zoals het treinverkeer in Duitsland wordt georganiseerd wachten bijna alle treinen op elkaar; ofwel de vertraging liep alsmaar op. Uiteindelijk resulteerde het in 1 uur vertraging. Hierdoor was onze laatste bus van Langen of St. Anton naar Lech/Zürs am arlberg al vertrokken. Gelukkig was daar onze redder in nood, oud collega van vorig winterseizoen Len, die mij heeft afgezet bij mijn hotel in Zürs en daarna met Rosalie verder reed naar Lech. Nogmaals bedankt Len! Rosalie had toch gelijk; alles komt op pootjes terecht en na 15u was ik dan toch om 19.00 bij mijn hotel. Hier was net het welkomstfeest begonnen voor alle werknemers, welke werd begonnen met een heerlijke champagne, om vervolgens te genieten van een heerlijk buffet met bijpassende wijnen en af te sluiten met heerlijke desserts. Echt genoten van deze avond, echter om 22.00 vielen de luiken dicht en heeft Nancy, onze secretaresse, mij geholpen met mijn koffers. Hulp kwam als geroepen aangezien ik naar de 4e verdieping mocht (lift gaat tot verdieping 2). Na toch nog effe alles uit te pakken en mijn kamer en eigen badkamer in te richten; ben ik om 00.00 gaan slapen... wat een dag!

Ik ben het niet verleerd; uitbundig en langdradig vertellen over mijn avonturen :D Als je nog steeds leest; wat ben jij een doorzetter! Zal het verder kort gaan houden, althans zal het proberen.

Gisteren ben ik Lech weer ingegaan, een James kaart (nachtbus) gaan kopen voor het seizoen, skipas opgehaald en even bijkletsen met Googie, werkgever van de kinderclub. Om 17.15 met 2 collega's naar de sportschool in Lech - seizoenskaart aangeschaft; houd in dat minimaal 2x per week moet gaan om de kosten eruit te halen... en daarna een rustige staande douche genomen (mijn douche/bad in mijn badkamer is tegen een schuine wand geplaatst, waardoor de douchekop ongeveer op heuphoogte hangt....HEEL handig! Weer een reden om vaak naar de sportschool te gaan.

Vandaag rustig begonnen, met een kop koffie ben ik gaan schrijven in mijn dagboek, waarna ik dacht; vind het zo leuk dingen te delen en zeker ook voor mijzelf om later mijn avonturen terug te kunnen lezen.

Sommige vragen zich nu af, wat gaat ze daar nu eigenlijk doen in Oostenrijk; aanstaande zaterdag begin ik hier in het hotel met massage's voor de gasten; 6 dagen in de week en waarschijnlijk komende zondag begin ik tevens in de ochtenden / begin van middag met het geven van skilessen voor kinderen tussen de 3-6 jaar. Dit samen met gediplomeerde ski-instructeurs; aangezien ik afgelopen januari voor de eerste keer op ski's heb gestaan. We zullen zien hoe het uiteindelijk verloopt, oppassen op kinderen of bijv. honden, meehelpen bij collega's in het hotel in de keuken; lekker bezig zijn in dit prachtige gebied. En op die vrije momenten in de week misschien toch maar eens een skiles nemen...

Nog 2 vrije dagen voor mij, terwijl andere collega's alles picobello in orde maken voordat morgen het hotel officieel opent voor seizoen '17-'18. Voel met enigszins schuldig dat ik in mijn mooie Rudolf kersttrui door het hotel loop op zoek naar een kop thee. De keukenstaf is druk in de weer met het voorbereiden van gerechten, koekjes bakken, ijs maken, je verzint te maar. De schoonmaakdienst stomen het tapijt van de trap, wassen alle ramen nogmaals, zorgen dat overal zeepjes liggen in de kamers en het wc papier in een driehoek is gevouwen en de bediening dekken de tafel, nemen alle wijnen door van de kaart en poetsen alle glazen/bestek op. Ik ben toch maar ff naar mijn massageruimte geweest om te bekijken hoe het er ook al weer uitzag; heb hier vorige winter namelijk ook enkele dagen in de week gewerkt. Het hotelleven - ik ga het beleven.

Ik ga mijn warme winter jas en sjaal maar weer eens aandoen en met de bus 10 minuten verder naar Lech, om enkele bekende op te zoeken van vorige winterseizoen. Enkele boodschappen doen en dan om 16.30 staat het avondeten alweer klaar; das mooi ook want om 17.30 begint de kwartfinale Nederland-Tsjechië - WK dames handbal!

Bedankt voor het lezen, ik zeg Houdoe!
Bis zum nächten Mal!

  • 13 December 2017 - 15:55

    Lotte:

    Mooi verhaal weer Anouk!
    Maareh, wanneer wilde je die 2x gaan sporten naast het schrijven in je dagboek, hier op de website, de skilessen en al je werkzaamheden? ;p

    Geniet ervan! Ik ben benieuwd naar je avonturen :D

    Xx Lotte

  • 13 December 2017 - 16:03

    Joost:

    Wat ben ik toch een doorzetter pffff

  • 13 December 2017 - 16:24

    Dimphy:

    Leuk om je zo te volgen , succes!!

    Owja ons mam vertelde over de leuke contractvoorwaarden hihi

  • 13 December 2017 - 17:04

    Anouk:

    Viele Danke Lotte, Joost en Dimphy,

    @Lotte; klopt, als t een minder drukke dag is, zou t tussen mijn 2 banen kunnen, anders ergens rond 21.00
    @Dimphy; inderdaad, alle details over verzorging, kleding en leefregels staan opgeschreven; dagelijks douche, tanden poetsen 2x per dag, altijd gestreken kleding dragen, zowel op een werkdag als een vrije dag. Val telkens van de ene verbazing in de andere. Alle prive bezoekers eerst laten kennismaken bij de baas...


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 18714

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: