I Love making choices! - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu I Love making choices! - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

I Love making choices!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 November 2014 | Nieuw Zeeland, Te Awamutu

Keuzes maken

Altijd, elke minuut, maak je keuzes. Grote en kleine, voor jou alleen of voor andere. Keuzes voor nu, voor morgen of verder in de toekomst. Keuzes die je zwaar liggen of die niet veel betekenen. Je moet ze maken, je kan wel wachten; maar de tijd tikt door; die gaat voor jou echt niet stilstaan. Je kunt luisteren naar je verstand, naar je hart, naar meningen van andere. Je gevoel zegt het ene, je verstand maakt je iets anders wijs, je droomt of verlangt naar het ideale. En als het moment dan daar is dat je eindelijk hebt beslist wat je gaat doen; dan moet je daar nog naar luisteren en het uitvoeren. Dat moet niet moeilijk zijn, toch. Je hebt simpelweg al duidelijk wat je gaat doen. Gevoelens en gedachten spoken door je hoofd; wat als. Nee; niet te veel nadenken; gewoon doen. Ja, en dan nog vertrouwen dat je het juiste hebt gedaan. En dat weet je niet 1,2,3. Daar moet je op wachten. Laat ik nu mijn beste eigenschap zijn…

Dus dacht ik, laat ik maar weer eens iets schrijven naar jullie, al wordt dat lastig, want er is niet veel gebeurd deze keer, maar niet heus. Dus moet ik kiezen;p wa ga ik nou wel zegge en wa laat ik achterwege. Eigenlijk op elk gebied vertaalt het stukje hierboven wat er is gebeurd; Op gebied van mijn vrije minor, woonruimte, sporten, vrienden en familie, werk. Okay, zal jullie met een ding een beetje helpen; ADVIES ; denk niet dat je verliefd mag, kan, zal worden in NZ in alle opzichten; Want dat is niet handig! Op het landschap, op de manier van leven, op de vrijheid, op contacten met mensen die je hebt opgedaan tot nu toe. Vergeet het maar;) Dat is dan bij mij ook niet gebeurd, maar niet heus. Er is een moment geweest dat ik gedacht heb om mijn plannen in zoverre te wijzigen dat ik mijn visa van 1 jaar geldig ook een jaar ga gebruiken…simpelweg omdat ik deze maar 1x mag aanvragen in mijn leven en ik hier nog lang niet klaar ben voor mijn gevoel & dat heb ik gelijk ff met ons mam gedeeld; ‘Doe maar meiske wat ge denkt dat nodig is’ was het advies.

Het is nu donderdagmiddag en ben alweer 10 weken in NZ, woon komende 2 weken weer terug in huis van mijn familie. Ome Kees en tante Hannie zijn voor 2 weken naar Amerika. Of ik voor die 2 weken hier wilde wonen, zodat we mooi met zn 3e voor elkaar konden zorgen. Wendy heeft komende 2 weken examens en moet veel studeren en probeer haar een beetje te helpen;) Daarnaast is da ook wel goed voor mij; Moet het goede voorbeeld geven natuurlijk;-p. Eerste dag da ze weg zijn hebben we ons eerste probleem al gevonden; lekkende douche waardoor het tapijt omhoog komt in de gang…. Owjee. Vanmorgen de loodgieter in huis gehad; hij probeerde mij even uit te leggen waar het probleem precies vandaan kwam en hoe hij het weer gefikst heeft.. hmm aha, yes, ow, okay, yes. Thanks a lott, have a nice day! Wendy; en, wa was er mis? Uhhh tja, das een goede vraag. Weet ik veel, da moet je hem vragen;D. Tis in ieder geval weer gemaakt, dus zal wel goed zijn;D

Hoe is het eigenlijk op stage; LEUK, Paul is een gezellige spontane man. INTERESSANT, Hebben op woensdag altijd half uur tot uur waarin wat geleerd wordt van elkaar (fysio’s onder elkaar) van patiënten met klachten waar je niet uitkomt, er worden nieuwe technieken en handelingen geoefend. 2 weken geleden kwam Paul aanlopen met 2 verschillende nieuwe typen hardloopschoenen; had hij even geleend bij de winkel om uitleg te kunnen geven hoe een hardloopschoen eigenlijk is opgebouwd, waar alles voor dient, waar je op moet letten als je de schoenen van je patiënt checkt. HANDIG, je krijgt hier veel voor elkaar, als je de connecties maar hebt. Dat merk ik zelf nu ook; werd vorige week donderdag opgebeld door een patiënt; of ik zaterdags zou kunnen melken. Uhm ja?! ’s Ochtends of ’s middags? Allebei, top is goed. Nieuw melkstal, veel automatische technieken geïnstalleerd; totaal anders als het andere bedrijf; binnen 2 uur 360 koeien gemolken en alles schoongemaakt. TOP! Toch maar weer een mooi zakcentje verdiend.

Overal; in de supermarkt, bij de bootcamp, bij een buurtfeest tijdens Halloween, bij een verjaardag van Helen (vrouw waar ik kamer huur), op het voetbalveld, in de sportschool of gewoon op straat kom ik mensen tegen die ik eerder gezien heb in de praktijk en dan maken we even een praatje. Ze bieden van alles aan, zijn heel gastvrij, of ik eens wa typisch Nederlands zou willen koken voor dinner. Uhm, jahoor, als jullie dat aandurven;) Haha, dat zeggen ze geen 2de x… wa denken jullie?
Hoe zien mijn plannen eruit voor komende weken; Volgende week laatste stageweek bij SOAR physio en ik ga proberen een lekkere typische Nederlandse lunch te maken; recepten van Dimphy en ons Mam van brownies, monchoutaart, pannenkoeken met kaas ertussen. Wa moet ik nog meer maken? Wat die praktijk heeft gedaan voor mij is eigenlijk onbeschrijfelijk als je beseft dat er eigenlijk nooit studenten in een 1ste lijn praktijk mogen meelopen, laat staan (i)legaal zonder geld te betalen voor een bepaalde verzekering en hen te betalen omdat ik mee kijk. (ja, ik weet het, maar ga da niet uitleggen) Heb al wat leuke dingen gekocht die handig zijn voor revalidatietraining van sporters die ik hen wil schenken. Daarna ga ik NIET naar de andere praktijk, om verschillende redenen. Was een moeilijke keuze om hier afstand van te doen; zij waren juist de praktijk die mij het vertrouwen hebben gegeven dat ik terecht kon bij hen en mijn plannen van NZ door kon zetten. Ik ga nu door de verschillende contacten die ik tot nu toe heb opgedaan met andere fysiotherapeuten meelopen voor 1 dagje. Zij werken rondom TA in andere richtingen van de fysiotherapie hier; moeder van een patiënt, collega van de vrienden van ome Kees en tante Hannie en de rest moet ik nog vinden. Een uitdaging om dat in een korte tijd te gaan regelen, onzeker of het lukt, we gaan het zien. Rest van de tijd wordt verslagen maken;)

Het begint hier steeds mooier te worden, warmer, kleurrijker, zomers gevoel! En t begint etenstijd te worden en moet nog wat gaan bedenken wat we gaan eten. Pieter zal zo weer thuis komen en dan zal ik hem wel eens uitleggen wat er mis was met de douche;-P

De groetjes aan iedereen!

Liefs Anouk

  • 06 November 2014 - 07:00

    Papa En Mama:

    Het leven is keuzes maken, en dat gaat je steeds beter af. Zelfstandig in een heel ver land. Wij zijn trots op jou, je gaat het daar wel redden.
    Weer een mooi verslag, tot gauw op de app of Skype.

  • 06 November 2014 - 08:31

    Ben:

    Hey Anouk, wat ben je toch een kanjer. Keuzes maken is noodzakelijk in het leven.
    Goede keuzes maken weet je altijd pas achteraf of het goed is....en een foute keuze is ook een keuze...alleen daar leer je nog veel meer van.
    Nou geloof ik niet dat jij zoveel foute keuzes maakt, dus wat knap van je dat je je bewust bent van dat feit. Toppie hoor....en als je de visum voor een jaar hebt....maak er gebruik van, ook al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die je hier missen...( wij ook hoor). maar die zullen allemaal jouw keuzes respecteren. Zorg maar voor een goed netwerk aan de andere kant van de aardbol....je weet nooit waar je het ooit nog eens voor nodig hebt?! Go for it Babe !!!!X

  • 06 November 2014 - 11:52

    Tante Ria:

    Ha Anouk
    las ik even jouw titel van bovenstaande verhaal in een andere volgorde :):):) en ik denk ....die komt niet meer terug:(
    Geweldig ....je hebt een super tijd daar en dat creëer je allemaal zelf .
    groetjes aan iedereen daar uit Venhorst



  • 08 November 2014 - 13:32

    Oma De Koning:

    Hoi lieverd,wat een verhaal ,je laat ons schrikken.Maar je bent oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat goed voor je is en waar je gelukkig van wordt.Mooi is in ieder geval dat je daar je draai hebt gevonden,en je hebt voldoende werk met op een honderdtal dames passen zoals je zelf zij.Geniet met volle teugen,en als je werk goed gaat en je vind het leuk,dan is dat toch ook genieten,en je leert er zoveel van.Wij volgen steeds met veel belangstelling je avontuur daar en hopen dat het allemaal naar wens mag gaan.Heel veel liefs en knuffels [ die mis toch wel want jij bent toch zo,n knuffelkont ] van opa en mij .x x x oma.

  • 08 November 2014 - 21:55

    Mayke:

    Hey Anouk,
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat!
    Het leven bestaat inderdaad uit keuzes maken, maar zo te lezen gaat dat allemaal steeds beter.
    Geniet er lekker van daar!!
    xXx

  • 10 November 2014 - 11:26

    Jessie:

    Haa NZganger!!
    Mooizo dat het goed bevalt daar! Beter dat je twijfelt om langer te blijven, dan dat je niet kan wachten om weer naar huis te komen :) Je leeft maar 1x (YOLO :P) maar nog tijd zat om de wereld te ontdekken!
    Lekker he die vrijheid die je hebt, niet alleen daar im dat prachtige land maar ook de keuzes die je allemaal zelf moet maken! Maar het komt allemaal goed, zelfstandige verstandige meid die je bent! Trots op jou hoor!

    Doe de groeten aan al die rugbyers daar! :D
    Byebye
    Xx Je Nederlands nichtje

  • 16 November 2014 - 14:41

    Henk De Wit:

    Hoi Anouk,

    Gisteren de Bakker met Sterverkiezing gehad in Wageningen. Zoals beloofd de uitslag:

    Boekel en Botermarkt hebben 2 sterren, SUPER !!!!
    De andere filialen hebben allemaal 1 ster.
    Een groot succes en je snapt dat het een te gek feestje was. Jammer dat je er niet bij kon zijn.
    Maar jij hebt daar onvergetelijke tijden, toch ?
    Heel veel groetjes,
    Henk de Wit.

  • 17 November 2014 - 13:09

    Miranda Krijnen:

    Hoi hoi,
    Wat is het iedere keer weer leuk om jouw verhalen te lezen!!
    Je maakt genoeg mee in ieder geval......

    Veel plezier nog en genietuuuuuhhhhh!!

  • 26 November 2014 - 14:41

    Debby Van Berkel:

    Hoi Anouk,

    Omdat wij aanstaande zaterdag een nichten- en nevendag hebben bij jullie pap en mam op de boerderij,
    hadden we een groepsapp aangemaakt. Op die app kwam deze site naar voren, om jou te kunnen volgen.
    Wat leuk om die verhalen te lezen en vooral om te lezen dat je jezelf goed vermaakt aan de andere kant van de wereld. Ik vind het heel stoer van jou! Geniet er maar lekker van. Wij zullen zaterdag nog wel meer verhalen over jou te horen krijgen, de groetjes en nog heel veel plezier daar!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 18716

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: