Ik voel me sexy als ik dans - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Ik voel me sexy als ik dans - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Ik voel me sexy als ik dans

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 December 2014 | Nieuw Zeeland, Te Awamutu

'Ik lig wakker in mijn bed, hoofd vol met gedachte
De tijd tikt langzaam door, slapeloze nachten
De zon breekt langzaam door, mijn ogen reeks gesloten
Bedenken als ik slaap dan ben ik even weg van al mijn dromen

Ik heb slapeloze nachten, ik lig te staren in het duister
met een eindeloze droom, de reden om mijn ogen nog te sluiten
want ik wil mijn toekomst vinden in mijn fantasie, dagdromen en ik kan ze zien.'

Ik ben al weken aan het luisteren naar liedjes, ik zoek er een die mijn tijd hier nu beschrijft, die voor mij symbool kan staan, die mij helpt en kracht geeft om door te gaan. Door te gaan met waar ik mee bezig ben, wat ik wil bereiken. Elke week, elke dag, elk uur, soms zelfs elke minuut, bedenk ik hoe ik dat wil gaan doen. De ene inspiratie is de andere nog niet gepasseerd en daar gaat mevrouw weer... (hoop dat dit ene echt lukt! Ben benieuwd! Duim met me mee!)

Het is nu kwart voor twee in de nacht, morgenvroeg ga ik naar Rotarua, 2 daagjes met Pieter, Wendy en een vriendin Nicole lekker op avontuur. We weten nog niet precies wat we waar gaan doen, wanneer we dat gaan doen, en of we & wanneer dingen moeten boeken. Heerlijk toch...?

Zonet ook met thuis geskyped; Bedankt Martijn, hij had een briljante ingeving qua liedje, tevens ook een die hem geholpen had tijdens zijn reis. Wat wijze woorden van ons mam en ons pap ook nog ff gesproken, maar ze hadden nog iets op de planning staan vanmiddag ...<3 Doe de groetjes en veel liefs van mij en vraag:

'Zing een liedje voor me Frans, zing een liedje voor me Frans
Ook al is het in het frans, zing een liedje voor me
Het leven gaat zo snel voorbij, dus zing en ik vergeet de tijd
Jou muziek die maakt me vrij, zing een liedje voor me.'

Elke seconde is belangrijk, zelfs halve seconde ben ik gaan waarderen. 'It will happen, at least ones!' Ja tis me gelukt, ik heb helaas geen bewijs, maar geloof me maar gewoon; Ik heb gestaan, heel even, met mijn handen in de lucht, zo vrij als een vogel: Heerlijk! Vond het super gaaf om te surfen! Raglan; You are fantastic. Daarna 'thuis' in Te Awamutu in de watersport gebleven en zou Wendy mij leren zeilen, tenminste dat waren we van plan. De wind was die zondagochtend zo sterk dat we helaas geen eigen boot mochten huren, maar wel onder begeleiding van een 'professional' het samen mochten gaan proberen. Dat heeft die instructeur geweten, ik heb steeds alles bij elkaar gegilt als ik enig sinds dacht dat we om zouden slaan, mensenlief wa was dat gaaf, eng, kicken; en we zijn niet omgeslagen! Joehoe hier spreekt een trots vrouwke..hihi.
En wat ik naast surfen en zeilen wil gaan doen is water raften en skydiven...'What doesn't kill you makes you stronger, stronger, just me, myself and I.'

Ik beleef hier veel hoogte punten, maar ook IK heb 'normale' dagen, gewoon weer netwerken, veel lezen, leren, schrijven. Stage dagje in het zwembad gehad met patiënten met een geestelijke en lichamelijke beperking. Nauwelijks kunnen praten, spasme in zowel de armen als de benen en daarbij ook nog blind zijn; inspirerende momenten. Daarnaast afgelopen week nog met 4 fysiotherapeuten bij elkaar gezeten en weer een actueel punt besproken in de fysiotherapie hier in TA en Cambridge; extreem veel langdurige schouderklachten bij scholieren die zwemmen, veel zwemmen. Zn 8-12 uurtjes in de week, vaak voor schooltijd en ze worden zo hard getraind, dat onder andere Paul in gesprek gaat met de trainers en het bestuur om hier wat aan te doen.

Waar ik iets aan moet gaan doen is die verrekte klok, wa gaat de tijd toch weer snel; moet echt maar eens gaan slapen. Jullie veel plezier met Sinterklaas, voor diegene die dat vieren en tot de volgende X! Okay, vooruit, nog eentje dan; om lekker vrolijk af te sluiten;D XXDOEI

'Oeh, weet je wat het is, ik heb ze al gehoord
al die goede tips, maar ze, maar ze werkte nooit
En toch kan je het niet laten, nee, je kan het niet laten

Ergens in haar blik, zie ik dat er iets,
A, iets veranderd is, en ik geloof mijn ogen niet

Ze kan het niet laten, ze springt op de tafel, daar gaat ze, daar gaat ze.
Ze kan het niet laten, ze springt op de tafel, daar gaat ze, Yeah
Ik zeg; Weet je wat is ...?'

  • 05 December 2014 - 23:42

    Papa En Mama:

    Liedje gevonden? Wel teksten. Lekker genieten dit weekend en dan lekker hard aan het werk.daar knap je van op. Geeft je een goed gevoel. Het schiet al op dit jaar. De laatste maand van 2014. Op naar 2015. We zien je volgende week wel weer op Skype, een geweldige uitvinding, zo is het net of je niet zo ver weg bent.xxx papa en mama

  • 06 December 2014 - 12:48

    Theo De Koning :

    Mooi verslag , zo droom ik tegen woordig niet meer
    geniet maar van dat mooie land

  • 10 December 2014 - 09:39

    Monique De Koning:

    Hoi kanjer,

    volgens mij moet je "I will survive "van Gloria Gaynor ook maar eens op je muzieklijstje zetten. Dat keihard zingen als het tegenzit maakt je sterk....nog sterker hihi.Als je terug bent kunne we volgens mij eens over echte muziek gaan praten...wat je allemaal niet leert aan de andere kant van deze wereldbol.
    Dikke kus van mij.

  • 16 December 2014 - 11:20

    Ad De Koning ( Opa ):

    Lieve Anouk het is pas laat dat ik reageer ,je weet waarom?? Ik heb met meer dan normale belangstelling je brief gelezen . Even dacht ik dat ik in een roman verzeilt was geraakt, je schrijft uitstekend .Hol jezelf niet voorbij en blijf met beide benen op de grond. De ervaringen die je nu opdoet neem je je hele leven mee.Van het positieve moet je gebruik maken de rest sla je op in je archief, tot schrijfs , liefs opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 874
Totaal aantal bezoekers 18729

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: