Die Woche vor Carnaval - Reisverslag uit Zürs, Oostenrijk van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Die Woche vor Carnaval - Reisverslag uit Zürs, Oostenrijk van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Die Woche vor Carnaval

Door: Anouk Rombouts

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Februari 2018 | Oostenrijk, Zürs

Donderdag 8 februari 2018, 13.30
Zürs am arlberg, 17.15 meter hoogte, -6 graden
Kop thee met honing met muziek van Rusted Root: Send me on my way.

Goeie middag!

7 weken - 49 dagen verder - wat vliegt de tijd, alweer halverwege het winterseizoen. Een wereld van verschil tegenover de eerste weken; het voelt nu alsof ik hier al jaren woon. Kerst en Nieuwjaar - niets van wat ik had verwacht. Niets kan je plannen / op rekenen; het verrast me in positieve en negatieve zin nog elke dag! Enige wat je er aan kan doen: flexibel zijn en erop anticiperen. Er is zoveel gebeurd, hier een 'kleine' update:

In het hotel hebben we inmiddels 3 nieuwe collega's: in de bediening hebben 2 collega's ons verlaten en gisteren heeft de patissier - kok een ongeluk gehad (Lompe Rus is over hand heen geskied: 2 pezen van vingers door / operatie / spalk / einde seizoen). Vandaar dat ik gisteren even ben bijgesprongen in de keuken voordat mijn massage's starten. Tevens heb ik enkele weken geleden ook de housekeeping geholpen met het schoonmaken en netjes maken van de hotelkamers. Hoe vaak ik daarna wel niet van mijn baas en andere collega's heb gehoord dat 't echt heel fijn was en veel geholpen heeft: 'They did only tell you ones how it has to be done and you did it perfectly'. Net wanneer het spitsuur / gekkenhuis is door ziekte van een collega bijv; wordt ik gevraagd bij te springen; helemaal prima, zie ik nog eens wat meer dan de SPA. Alles gaat goed bij de massage's: ontspanningsmassage - sportmassage's - hotstone massage - voetreflexmassage - cupping; dat alles onder genot van meditatie / mindfullness muziek: beide lijsten van Spotify ken ik al helemaal uit m'n hoofd. Januari was op uitzondering van de 1e week van 2018 erg rustig betreft massage's, Februari is hoogseizoen en mag ik weer even volle bak aan de slag! Het mooie van de combinatie van het werk in het hotel en kinderclub: Ochtend werk je met de heerlijke chaos van jonge energieke kinderen en daarna heb ik 4a5 uur waarbij je tot rust kom in je hoofd door de muziek tijdens de massage's. 's avonds nog vaak even naar Lech / Oberlech / Stubenbach om bij te kletsen met vrienden en collega's: samen eten / nieuwe drankjes uitproberen om vele verschillende redenen; of gewoon omdat 't kan.

Ook bij kinderclub / babysitters hebben we laatste week nog nieuwe collega's gekregen uit o.a. Zuid Afrika, Australië en Nieuw Zeeland: ofwel jullie raden het al; die heb ik al even rondgeleid door (nacht)leven in Lech. Werken bij kinderclub is elke dag weer een verrassing; laatste weken ben ik ook in Zürs en Oberlech aan het werk geweest. Elke locatie weer een ander ritme / manier van werken. Elke dag, of het nu sneeuwt - regent - mistig is of erg waait: we gaan altijd naar buiten. Warme kleren aan en kijken of we wat kunnen bijleren om uiteindelijk vrijdag op finale dag bochtjes en een pizzapunt kunnen maken. En als het dan echt stormt, dan houden we toch gewoon een sneeuwballen gevecht, bouwen we een sneeuwpop en spelen we toch even buiten voordat we ons naar binnen laten waaien.
Enkele weken geleden heeft het zo extreem gesneeuwd, vervolgens een sterke storm, temperatuur daling en regen : lawine gevaar 5/5: Alle wegen waren afgesloten - tunnels dicht voor 3 dgn: zelfs voor 1 dag de lokale weg tussen Lech en Zürs. De avond ervoor vroeg mijn baas van het hotel: 'Anouk, I don't know what you are up to tonight, I know you like to go to Lech at evenings; only I was hoping if you can cancel your plan tonight and stay in Zürs; because I'm pretty sure the street will be closed tonight; and I have no idea untill when.' Klopte ook; volgende dag kon ik dus ook niet naar kinderclub - de babysitter die zou komen oppassen in ons hotel stond ook vast in Lech; Ofwel hebben we 'geruild' van baantje.

Vrijdag en zaterdag heb ik de meeste vrije tijd. Dan ga ik het liefste gezellig met iemand een stuk wandelen, lift in en op Balmalp van het zonnetje genieten; Balmalp is mijn favoriete plekje / mijn vakantiegevoel. Of bijvoorbeeld naar st. Anton; Ff apreskiën in de Moosewert (Hier werkt nu btw een collega die ons hotel heeft verlaten): was ff vergeten hoeveel Nederlands er op af komen: dus dat Carnavalgevoel; kan daar ook worden nagebootst. Tot nu toe wint Carnaval in Brabant nog wel; wie weet komt daar nog verandering in.

20.45 - Terug in mijn kamer na 5 (hotstone)massage's: Werd vanmiddag gebeld, of ik eerder kon beginnen. Dat is het fijne, was binnen 10 min klaar om een massage te beginnen. Vanavond is het sauna avond voor het personeel, dus ga daar nu even relaxen. Zaterdag heb ik mijn 3e snowboard les.... JA!! Een of andere snowboard dude heeft me in de Ierse pub overgehaald om het eens te proberen - daar tegenover stond dat hij de hele dag rode lippenstift zou dragen.... tja waarom. Het is een stuk moeilijker om te leren, de valpartijen kunnen stuk harder zijn: maar vind t wel echt leuk! Mijn doel dit seizoen: Balmalp behalen met snowboarden ipv de lift! 'T moet niet gekker worden.

Ik ga voor nu dus even afronden. Ik wens jullie alle een te gekke carnaval of skivakantie! En als er gewoon hard doorgewerkt moet worden: ik doe het met jullie mee! Wie weet tot snel! Begin maart (2 t/m 4) ben ik 48 uurtjes in Nederland: ons moeder wordt 50 en dat gaat we lekker met z'n alle vieren!

De groetjes!









Kerst - nieuwjaar - helpen housekeeping / keuken - Balmalp
kinderclub - Lech / Zürs / Oberlech - sneeuwstorm - Ticket voor mams verjaardag - St Anton - Confronce week - Skin cancer / Acute kidney injury - Reunie van lech crew - Nieuwe collega's - Snowboarden - Skishow.


  • 08 Februari 2018 - 23:09

    Bijna Sara:

    Lieve Anouk, tja elke dag zien als een beleving dat is een kunst. De kunst van het schrijven gaat je ook goed af. Nog een paar weekjes gaan we samen feesten.xxx mama

  • 09 Februari 2018 - 08:35

    Suzan:

    Ik begon me al af te vragen hoe het met je is. Het werd ook al wat rustiger met de filmpjes op Snapchat :) Wat een verschillende ervaringen doe je op daar! Zo te horen gaat het je aardig goed af om je aan te passen aan het wisselende ritme van het hotelleven. Ik kwam trouwens laatst je huisgenote tegen in Nijmegenn. Veel plezier daar!

  • 15 Februari 2018 - 10:20

    Tante Hannie:

    Ik geniet van je verhalen (heb alle 3 verhalen net gelezen) en je hebt zoveel variatie in je dag. Ik hoop dat je het duits onder de knie gaat krijgen, een uitdaging maar wel makkelijk als je het kunt. Je engels is goed en dat houd je zo ook mooi bij.
    Geniet van de 50 e verjaardag van jullie mam, ff lekker thuis.
    En dan nog een aantal weken en het seizoen is weer voorbij.
    Groetjes en we appen nog wel weer :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 18718

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: