Stage begonnen & Woonruimte gevonden - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Stage begonnen & Woonruimte gevonden - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Stage begonnen & Woonruimte gevonden

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 September 2014 | Nieuw Zeeland, Te Awamutu

Hallo Allen!

Wat leuk te zien dat er zoveel mensen mijn ellelange verhalen willen lezen: Alhoewel ik natuurlijk niet weet of iedereen het ook afleest ;) Maar dat maakt t niet minder leuk op! Leuke reacties gekregen en heb er weer helemaal zin in jullie wat bij te buurten.

Vanmorgen vroeg opgestaan; om 7 uur naar de eerste winkel in de buurt, croissantjes halen en lekker hard broodje, verse jus persen en kado's op tafel: Ome kees is jarig vandaag; had hem verplicht te blijven liggen tot ik hem zou wakker maken; jaja is goed: kom ik terug met mijn broodjes; wie staat er in zijn overal en laarzen klaar om de kalveren en t paard te gaan voeren... Ome Kees tja; een Rombouts he,,, als ik nou ff snel da doe voordat Anouk terug komt, dan merkt ze niks:P Dus daarna met zn 2e gezellig een ontbijtje gehad en zijn verjaardag ingeluid; hoorde dat ze dat hier eigenlijk niet zo veel aandacht aan besteden... moet je mij niet vertellen haha; denk dat ik nog een feestmuts ga maken voordat we zodadelijk gaan uiteten...ssssst! Verrassing!

Tis nu donderdagmiddag, drukke dagen gehad; weer veel gezien, geregeld en geleerd. Auto rijden gaat steeds beter; onder controle. Engels praten.. na laat ik het zo zeggen; al beter als de eerste dag:P Verder heb ik vanmiddag een kamer toegezegd en heb ik dus huisvesting inclusief stroom, internet, eten enz. tot en met Kerstmis voor een leuke prijs .... JEEEEEEEEJ! Foto's komen, echt waar, maar eerst aankomende zondag overhuizen en inrichten, voordat jullie mijn voorbeeldige kamer te zien krijgen ;P

Ik had deze dinsdag een advertentie gezet in de krant; dinsdagochtend stond ik om 8 uur op; al 3 mensen gebeld, 11 uur 6 mensen; in totaal 14 mensen op de 1ste dag...dusss. Dinsdag's meteen wezen kijken naar 4 plaatsen; veel soorten mensen/huishoudens ontmoet: Jong / Oud , Alleenstaand of met partner, Met / Zonder kinderen, NZ kiwi's of ' buitenlanders' :P, opgeruimd of puinzooi ofja da noem je ' geleefd' . Woensdags na mijn stagedag nog wezen kijken en ' s avonds ook nog naar 2 & toen wist ik het niet meer....Tja dit had ik namelijk echt niet verwacht (Er stond trouwens een fout in de krant; 4 wkn ipv 4 mnd; dat bleek voor 1 iemand miss een probleem, voor de rest niet) Mijn lieftallige moeders op skyp gevraagd. Was de eerste x dat ik ons mam op skyp had, dus dat was fijn :D Die wist t eigenlijk vrij snel. Was dezelfde als waar mijn oom aan dacht (die is met bijna alle bezichtigingen mee geweest). Nog een nachtje over geslapen en vandaag nog even gebeld en langs geweest & nu is het rond ! Het was uiteindelijk de 2de op de lijst en de 2de bezichtiging ;) Ouder getrouwd stel, ruim huis, grote tuin, verschillende kamers, gezellig huisje, mijn kamer is netjes, staan 2 bedden in, bureautje, ingebouwde kledingkast. Gewoon goed. Heel gastvrij, goede babbelaars... hopelijk dat ik op t einde echt alles kan volgen ;P Ze maakte er mij nog op attent dat er een advertentie in de krant stond; job voor een koffiehuis, dus meteen even langsgereden: of ik koffie kon zetten... uhm ja. ;P Gezegd dat ik nooit in restaurant heb gewerkt, wel 3 jaar bij de bakker en 2 jaar bij een supermarkt; dat ik ik engels wil leren en weet hoe je vriendelijk met mensen moet omgaan:P:P Tja, of ik mijn CV morgen wilde meenemen en op gesprek wilde komen. Eigenaars bezitten ook een bakkerij; of ik dat erg vond; Prima; is mij altijd goed! Dus morgen goed voorbereiden en deze Job ff binnenhalen!

HopHop; week 1 is voorbij; eerste 2 stagedagen erop zitten, woonruimte gevonden, werk; tja, 95 % zeker haha.

Wat stage betreft: T is heel anders; echt; normale patiënt; 15 minuten ingepland, staan toch al gauw na 12/13 minuten buiten. NP 30 minuten; anamnese 2 minuten en hop de tafel op. Met uitzondering van voeten, handen kuiten knieën en onderarmen, houden de patiënten de kleren aan.... aha. Waarom dan? Omdat het zo koud is hier; fysio houd van een brrrr koude kamer; sta ik hele dag met mijn jas aan... Nee dat is niet de reden; is niet nodig; alleen als er geopereerd is en hij echt naar de huid wil kijken. Lastig om mee te kijken dus!
Loop met 2 fysiotherapeuten mee, de eigenaar; 12 jaar ervaring; gebruikt veel manuele technieken en behandeld veel triggerpoints. Af en toe een hw oefening en ze staan weer buiten. Met de andere ga ik volgende week voor 't eerst mee. Contract getekend voor 10 weken; helaas wel met de definitieve bevestiging; ik mag geen onderzoek ofzo doen, is regeling hier. Ik moet wel wat gaan aanpassen wat betreft mijn toetsafname/formulieren die ik wilde gebruiken; Maar dat is weer even schakelen, overleggen en door;) Heb er miss al wat op bedacht, we gaan t zien. Deze week wat minder uren, volgende week weer wat meer.

Maar t was voor mij woensdagavond alweer weekend. Nu denken jullie allemaal; geluksbal; zit gewoon vakantie te vieren; da is niet zo ;) Genoeg te doen hier & anders heeft ome kees altijd nog wel wat hout te splitten;) haha Vanmorgen ook weer uurtje of 2,5 bezig geweest buiten op t platteland;)

Voor de mensen die appjes sturen naar mijn ' nl ' nummer: kei lief.. maar ik zie er niks van: ik heb een NZ nummer en die gebruik ik vooral voor de contacten hier;) Ik heb mijn mail, deze site, facebook en skyp;) Lijkt me super leuk om met iedereen te appen; maar dan ben ik straks alleen maar met mijn mobiel bezig & dat was niet mijn bedoeling. Dus stuur me gerust een berichtje, treuzel niet, vind ik kei leuk!!

Ik weet ondertussen niet wat hoelang deze alweer is, maar ik zal maar weer eens gaan afronden. haha. Vorig weekend trouwens nog naar een pub in Cambridge geweest met mijn neef Peter, zijn vriend is drummer in een rockbandje en daar zijn we wezen kijken. Ging van huis met 70 dollar (50 euro) en kwam thuis met 9.40 dollar minder, maar toch 5 drankjes op; geen bier, geen aanbiedingen; gewoon oogjes knipperen :P:P Nee, vrienden van Peter waren heel gastvrij en tja als ze t vragen; zeg ik geen nee; enigste wat ik daar direct kende was smirnoff vodka en cola rum. Was gezellig, band was leuk, de jongens... tja apart haha; om 00.00 sloten op zaterdagnacht de meeste pub's, die van ons was 't laatste open.. maar liefst 2.00 uur;) Prima, was ook wel beetje moe van de eerste dagen. Dit weekend ga ik met mijn andere neef Henry uit in Hamilton, hij is het feestbeest van de familie hier in NZ dus ik ben benieuwd haha. Verdere plannen voor t weekend moeten nog gemaakt worden, uiteraard moet ik mijn koffers inpakken en verkassen op zondagavond naar mijn nieuwe huisje & dan maandag weer naar stage.

Mensen, t was me weer een genoegen, Foto's gaan komen, echt waar! Allemaal goedemorgen en ik ga nu lekker uit eten!

Groetjes!
Anouk

  • 04 September 2014 - 09:01

    Oma En Opa De Koning:

    lieve anouk leuk om weer wat van je te horen .wat ben je een bezig bijtje .maar dat je vooruit wil zijn we van jou wel gewend.Fijn dat je nu alles geregeld hebt voor een kamer en werk ,goed hoor.Leuk dat je met je neven op stap gaat,maar breng nou niet al die jongens het hoofd op hol.Doe goed je best en geniet ervan en we blijven je volgen.heel veel groeten en liefs van opa en oma.

  • 04 September 2014 - 09:37

    Linda:

    He Anoek...haha
    tering wat een verhaal.. echt al veel geregeld.
    Veel plezier met overhuizen. En natuurlijk het stappen!
    Groetjes Linda Fick.

  • 04 September 2014 - 11:38

    Papa En Mama:

    Hey Anouk,
    Tis weer een heel verslag, maar dat
    Lezen we met heel veel plezier. We zijn benieuwd hoe het op een vreemde wonen jou bevalt.
    Doe de groetjes aan de familie en tot horens. Welterusten voor dadelijk voor jouw.
    X papa en mama

  • 04 September 2014 - 11:54

    Denise:

    Hej Anouk,

    Super leuk om te lezen hoe goed het met je gaat. Het lijkt erop dat je in een hele korte tijd heel veel voor mekaar hebt gekregen, geweldig. Heb je daar geen zorgen meer over..
    ik wilde je ook appen idd, maar dan doe ik het maar zo!
    Ik ben benieuwd naar je kamer en naar mooie foto's. Geniet ervan en tot je volgende verhaal

  • 04 September 2014 - 13:45

    Hans En Anja:

    Het blijft boeiend om je (lange) verhalen te lezen hoor. Succes met verhuizen en veel plezier in je nieuwe woonomgeving. Je kunt nog altijd schrijfster worden. Groetjes uit Heesch

  • 04 September 2014 - 13:53

    Miranda Krijnen:

    Hey Anouk!
    Wat leuk om dit zo allemaal te lezen....!
    Al veel meegemaakt, maar vooral al veel kunnen regelen... Fijn!
    Ik blijf je volgen! Zet 'm op!!
    Groetjes Miranda

  • 04 September 2014 - 19:25

    Judith:

    Haa Anouk.... Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.... Na je eerste verhaal moest ik toch wel lachen... Wat een zelfkennis heb je ;-).... Lekker chaotisch en ik zag het helemaal voor me, jij alleen! Geniet ervan en veel plezier! X

  • 04 September 2014 - 20:04

    Ellen:

    Hoi Anouk,
    Met veel plezier lezen we je avonturen!! Goed bezig zeg met alle dingen die je regelt en iedereen waar je al kennis mee hebt gemaakt. Komt helemaal goed daaro!! Zijn inderdaad ook benieuwd naar de fotos, maar zorg eerst maar dat je lekker verhuist naar je nieuwe onderkomen.
    Knuffel van Julia en groetjes van Bas en Ellen

  • 06 September 2014 - 22:25

    Mayke:

    Heey!
    Wat heb je al veel meegemaakt, leuk zeg!
    En super fijn dat je al woonruimte hebt gevonden, ben erg benieuwd naar de foto's...
    Hoop voor je dat je het baantje ook hebt weten te regelen.
    Veel succes op stage. En maak een leuk plekje van je eigen kamer.
    Xxx Mayke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 18731

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: