Het loopt altijd anders dan dat je had verwacht... - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Het loopt altijd anders dan dat je had verwacht... - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Het loopt altijd anders dan dat je had verwacht...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Te Awamutu

Ha luitjes,

Niets is wat het lijkt, je kan plannen en regelen wat je wilt, afspraken maken met een ander of jezelf en daar dan ook echt in geloven...Echter betekent het niet dat alles dan ook zo zal lopen. Maar de kunst is dan om daar op te reageren en van te leren & dat heb ik gedaan. Er is weer veel gebeurd de afgelopen dagen, dus ik zal maar snel beginnen;)

Stage gaat steeds beter lopen, voel me steeds meer vertrouwd in het engels waardoor ik ook meer vragen durf te stellen. Heb de afgelopen twee weken met Courtney meegelopen en die heeft 30 minuten de tijd per patient en dat geeft mij de ruimte om ook vragen aan de patienten te stellen. Ook snap ik steeds meer hoe hier het ' logische ' gezondheidssysteem in elkaar steekt en snap ik hoe patienten en fysiotherapeuten bepaalde keuze maken in het behandelproces. Nieuwschierig ben ik echter of dat zo ook bij andere praktijken gebeurd en welke behandeltechnieken daar worden gebruikt bij een bepaalde gezondheidsklacht. Momenteel loop ik stage bij een praktijk die aangesloten zit in een gezondheidscentrum van TA, in hetzelfde gebouw. Nu heb ik gisteren een gesprek gehad met de andere praktijk waar ik zeer waarschijnlijk gewoon ga stagelopen en die zitten in het andere gezondheidscentrum van TA, dus dat is mooi om te bekijken welke verschillen en overeenkomsten er tussen deze praktijken zitten. Lekker vaag natuurlijk, ik snap het bijna, dus das t belangrijkste ;P

Vorige week stage op woensdag goed afgesloten, vervolgens mijzelf ingeschreven bij de sportschool waar we momenteel een van onze patienten zelf ook aan het trainen zijn; ja, die ene waar al die bodybuilders trainen :P Mijn eerste training gehad en de afspraak gemaakt om mijn trainingschema voor komende tijd afgelopen woensdag door te nemen....Ik was kapot..1 uur knock out op de bank gelegen..9 oefeningen die in series van 30x / 20x / 10x gedaan moeten worden waarbij bij elke volgende ronde het gewicht wordt verhoogd. Tussendoor zo veel mogelijk kms fietsen binnen 5 minuten en dan paar minuten rust. SPIERPIJN als de malle, maar goed ik heb een leuk doel voor ogen; er goed uitzien in mn jurk op de bruiloft waarvoor ik ben uitgenodigd... JA! Een van de beste vrienden van mijn neef Pieter gaat trouwen in november. Super leuk, afgelopen zondag ben ik ook meegeweest om wat kleren te kopen in Auckland voor ' the Best Mans' Pieter en Reece. Maar daar vertel ik later meer over.

Momenteel woon ik al sinds vorige zondagavond terug bij mijn oom en tante en heb ik een andere kamer gevonden waar ik vanaf komende zondagavond in kan. Mensen zijn toch niet altijd zoals je ze verwacht; gastvrij, behandelen jou zoals je zelf ook behandeld wilt worden en houden zich aan afspraken. Helaas, niet dus. Er was al wat gerommel en miscommunicatie vorige week o.a. over de energierekening; maar goed, dus het bedrag van de kamer werd verhoogd ala. Echter vorige donderdag kwam de lady ook met de mededeling dat ik geen internet meer mocht gebruiken. Ik snap dat ik veel gebuik, ben een student, zit veel op mijn pc en op internet enz, maar goed ala. Maar de manier waarop de communicatie verliep, schreeuwen, liegen, basis dingen verbieden en achter mijn rug om roddelen over dingen die niet waar zijn; daar pas ik voor; over mijn lijk dus mijn beslissing was gemaakt; ik ga hier weg, welke consequenties die ook zullen meebrengen. Toen ik zondagsavond mijn spullen bij elkaar ging pakken om te vertrekken, belanden ik in een overweldigende ruzie en binnen 10 minuten stond ik buiten. Fijn dat Pieter mij hierbij steunden en naar huis van mijn familie heeft gereden. Enigste nu is nog dat ik mijn ring ben vergeten; weet 200% zeker dat hij daar op t aanrecht ligt nadat ik de afwas had gedaan en de vrouw zegt eerst hem te hebben, daarna niet en wil hem dus niet teruggeven. Heb geen bewijs natuurlijk; maar laat het er nog niet bij zitten; ik verzin wel een plan, maar die ring komt terug; zit niet in shanghai hier dus wordt vervolgd!

Okay drama, natuurlijk, maar heb er ook weer veel van geleerd en weet nu waar mijn grens ligt! Consequentie was dat ik snel een andere ruimte moest zoeken en dat zou beteken dat ik toch echt een baan moest hebben om wat inkomen te hebben; Dat was blijkbaar gehoord. Woonruimte is nu weer gegeregeld, super locatie/uitzicht, heeeeel veel vrijheid (vorige adres was niemand na diner tijd welkom in het huis, hier mag ik iedereen uitnodigen;) Onbeperkt wifi en eigen badkamer, slaapkamer en woonkamertje in een beetje apart deel van t huis met eigen sleutel. Moet wel mijn eigen eten kopen en de lady is niet veel thuis, maar geeft mij wel de ruimte om mijn eigen ding te doen! Betaal ik dan ook meer voor, maar; als ik morgen en zondag goed mijn best doe om 2x per dag op 360 dames te letten, heb ik er waarschijnlijk een baantje bij!! Altijd gezegd dat ik dat nooit zou doen.... Maar goed de nood is aan de man en ik houd van oppassen en t betaald hier echt als de malle, dus tja. Ga mn best doen! Dus dat betekend dit weekend geen gekke dingen, uitgaan of uitstapjes en vroeg naar bed en vroeg opstaan;) En als je weet wat ik bedoel...ssst tegen de rest he! Heb vanmorgen mijn speciale pakkie gekocht en ga vanmiddag even een kijkje nemen in t huis bij het gezin.

Maar mijn vorige weekend staat nog in mijn geheugen geschreven; ben vrijdags wezen uit eten met een vriend en naar de film geweest: The Maze runner; super gave film; als je nog niet geweest bent: gaan! De volgende dag naar Henry gereden, hij moest het weekend werken dus een handje meegeholpen en zijn keuken een poetsbeurt gegeven; wa een teringzooi... En toen kwam het idee van henry; als de vrienden samen wat geld bij elkaar leggen, kom ik wel ffkes met een doekje rond; hun een schoon huiske en ik wat geld om mijn 2de stage van te betalen. Hopelijk gaat dit idee ook mooi door. Zaterdagmiddag doorgereden naar de Pukemokemoke berg, die beklommen met mn familie en veel te weten gekomen over alle soorten bomen die daar groeien, met dank aan Pieter;) 's avonds met Pieter, Reece en Steeve & Rose (stel dat gaat trouwen) naar Leap geweest; grote trampoline hal, was super grappig om te doen! Toen we de deur uitliepen zei Pieter; he dat is een All Black (iemand van de nationale selectie van Rugby), ik zo jaja. Nee echt, vraag maar. Okay, dus ik zo... hey excuse me, can I ask you something... Are you an All Black? Yes... Really; Can I have a picture. Uhm yea sure! Joehoe!! Hoor ik daarna dat het de beruchte speler Aaron Cruden is, die zijn vlucht met het team heeft gemist voor een belangrijke wedstrijd, omdat hij dronken met 2 dames in een bed was beland en te laat wakker werd.... hahaha! En op moment dat de All blacks aan t spelen waren, ging hij Leap in om met gezelschap van 2 dames wat te springen. Grappig!
Na Leap gezellig wat gedronken en mt zn alle bij Rose blijven slapen en de volgende dag dus naar Auckland om het podium van de ceremonie van de bruiloft op te halen en wat kleren te kopen. Was kei gezellig met zn allen, mooie stad, leuke foto's gemaakt van de grote brug. Als goed voornemen op een laatste goed gesprek met de lady nog een kadootje en kaartje gekocht; iedereen verklaarde mij voor gek,maar goed. Helaas, als ze het kadootje nou had uitgepakt... maar dat heeft ze niet, zal wel in de prullebak liggen.

Fijn dat ik in ieder geval weer terug kon vallen op mijn familie die pal achter mij staat en merk dat je soms wat water bij je eigen wijn moet doen om te komen waar je heen wilt gaan, maar dat is niet erg. Als ik maar wel bij mijn eigen blijf en dat is me tot nu toe nog aardig gelukt;)
Ben benieuwd hoe dit weekend gaat verlopen; want dat wordt nog wat! Volgende week schone lei, ander huis, weekje geen stage om o.a. verslagen te gaan vormen;)

Ik ga weer snel afronden, aangezien jullie bijna in slaap vallen van mijn ...lange verhaal; ga nu mijn 2de training doen in de sportschool, hopelijk loopt daar genoeg motivatie rond:P:P

Liefs Xx
Anouk







  • 03 Oktober 2014 - 10:35

    Papa En Mama:

    Super dat jij op die dames gaat passen. Veel succes boerinnetje . We zien graag je foto' 's van die mooie dames en je nieuwe onderkomen. XXX papa en mama

  • 05 Oktober 2014 - 10:00

    Oma De Koning:

    Hoi lieve schat ,tja het gaat echt niet altijd zoals je dat zelf wil,maar daar leer je weer van.O,op dames passen ja,ja maar dat is toch goed,ik ben er trots op dat je werkt voor je geld,daar is toch niks mis mee.Dat heb je echt wel van thuis meegekregen.Fijn dat het op je werk goed gaat,want dat is toch je doelstelling,en het engels gaat ook al veel beter hoor ik,nou dat is toch mooi.Het is toch maar weer goed dat je fijne familie hebt die je terzijde staan als het even tegen zit.Hopelijk gaat nu verder alles goed met je woonplek en werkplek,en we horen er wel weer iets van.Anouk ontvang heel veel groeten en liefs van opa en mij.x x x oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 18737

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: