Wat een verschil... - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu Wat een verschil... - Reisverslag uit Te Awamutu, Nieuw Zeeland van Anouk Rombouts - WaarBenJij.nu

Wat een verschil...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Te Awamutu

Wat een verschil in gastvrijheid, communicatie & ruimte
Wat een verschil in aantal, manier van onderhangen & bedrijfsvoering
Wat een verschil in gevoel, tijdsindeling & keuzevrijheid

Allereerst wil ik mijn opa en oma de koning van harte feliciteren met de knappe prestatie: 50 jaar gelukkig getrouwd; ons gouden bruidspaar! Ik wens jullie vanuit hier heel veel liefde, plezier en geluk toe de komende dagen, geniet er alle uren van de dag van, laat je lekker verwennen en zaterdag mooi een feestje vieren! Ik houd van jullie!

Daarnaast mijn handbalvrollies! Schaam mijzelf dood, was heilig overtuigd van t feit dat jullie komende zaterdag jullie eerste wedstrijd zouden hebben; niet dus; de eerste THUIS wedstrijd. Dames; HEEEEEEL veel succes zaterdag, pak die dames van Foreholte in! De hele vereniging is bij elkaar om van jullie spel te genieten en laat jullie niks wijsmaken; Gewoon knallen! Marcel; jij ook succes he, straal met zn alle en haal die eerste overwinning met zn alle binnen!

Ik schrijf dit bericht onder genot van een heerlijk uitzicht, stereo aan, tuindeuren open, zonnetje in mijn gezicht; ik heb een weekje vrij genomen. Ben sinds vorige week zondagavond hier ingetrokken en kwam er toen achter dat de familie die hier woont deze hele week weg was op vakantie; ofwel hele week t hele huis tot mijn beschikking; niet al te gek doen, anders sta ik zo weer buiten; maar de lady zei voordat ze ging; geniet ervan meid, ik ben weg deze week, dus nodig wat mensen uit en geniet; met een knipoog; Nou, dat had ik nooit verwacht...maar goed dat laat ik niet 2x zeggen natuurlijk;)

Maar goed voor dat alles mocht ik afgelopen weekend dus op een paar honderd ladies passen; Ja ik heb koeien gemolken... en dat ging me nog best goed af vond ik zelf;) Vrijdagsmiddags langs geweest, zaterdags om 5 uur opstaan (lijkt de bakker wel;) en dan met een stoer motervoertuig de koeien halen; das vet handig; zou zeggen; Martijn, kopen zo'n ding;) daarna bij de familie samen met hannie lekkere lunch gemaakt; Henry kwam ook nog even langs en toen was om 4.00 smiddags weer tijd om de 2e x te melken. Zondag's t zelfde liedje en toen zondagavond te horen gekregen dat ik netjes, zorgvuldig werk en de vraag of ik de komende tijd dit wilde komen doen: Uhm Ja. Wist niet dat ik zo blij zou zijn met mijn eerste baantje;)

Ik vertelde jullie dat ik het niet ging laten zitten betreft mijn ring & overigens nog wat kleren die daar nog in de was bleken te zitten. Allerlei scenarios laten passeren, wat is slim, wat bereik ik ermee, waarom zou ik wat doen; conclusie; ik wilde 1x proberen om langs te gaan. Een heel proces laten lopen om mijn ring terug te krijgen zou duurder zijn dan de ring zelf; dus verstandig zou zijn; gewoon accepteren. Maar daar ging het mij niet om; het is MIJN RING en een ...... vrouw houd hem achter. Nee echt niet dus. Afgelopen dinsdagochtend het politiebureau ingelopen, mijn verhaal gedaan, agent erbij gehaald en binnen 30 minuten reed ik achter een politiewagen aan om te gaan ' praten ' met het stel. De agenten hebben het woord gedaan, heb mijn kleren direct terug gekregen, maar geen ring. Nog met een agent de kamer mogen doorzoeken; maar natuurlijk, daar lag hij niet meer. Wanneer ik weg wilde gaan riep de vrouw dat ze me nog naar de kleine rechtbank ging
sturen omdat ik haar nog 150 dollar schuldig ben; geloof me; die vrouw is een beetje; uhm; ja dat ja. Maar dat gaat ze doen, weet t zeker. Info gevraagd hoe te handelen aan de politie als t proces echt opgang gezet zou worden.

Ik had gevraagd om ervaringen; levenservaringen; dingen meemaken die ik nog nooit had meegemaakt; nou dat gaat tot nu toch aardig lukken haha. Ze kan me niks maken, kom maar op;) Helaas geen ring; maar dat is niet het einde van de wereld natuurlijk; dat weet ik ook hoor; heb er nu iig alles aan gedaan om hem terug te krijgen.

Dan iets anders; Fysiotherapeuten zijn de slechtste patienten; dat weten wij fysiotherapeuten heel goed, mooie praatjes voor de rest, maar zelf tja doen wij het altijd kei perfect... toch? Haha, vorige week mijn eerste 2 krachttrainingen gehad, elke dag mijn oom meegeholpen; van omgevallen bomen --> kachelhout voor heel TA maken. Hout splitten moet je me niet laten doen, gevaar voor iedereen, maar boomstammen sjouwen, kom maar op. Dan nog 5 x paar honderd koeien melken in t weekend en mevrouw heeft last van haar oude schouderblessure... NIET SLIM! Sukkel! Maar goed, nu 4 dgn later kan ik er weer op slapen, ga ik mijn oefeningen weer oppakken en die netjes 2x per dag uitvoeren...Komt goed;D:D

Vakantie hebben is fijn, lekker relax doen waar je zin in hebt; maar deze had ook een doel; wat meer resultaten zien in verslagen maken...Daar zal ik dan nu donderdagmiddag maar eens mee beginnen;P Jezus mina Anouk; Moet een doel hebben; die heb ik nu; komend weekend komen er een paar vrienden kijken naar t huisje, gezellig wat koken, drinken en weet ik wat nog meer. Verslag 1 is af; da van jullie; is het leukste natuurlijk om te maken;)

Met cd's van Coldplay, Christina Aguilera, One Republic kom ik vandaag wel weer door; is natuurlijk niet wat jullie allemaal gaan horen op Festyland, Kensington, Dir-rect en nog veel meer maar ik zou zeggen geniet van t laatste festival van t jaar dit weekend!

Liefs vanuit het zonnige, prachtige NZ.
Xx Anouk






  • 09 Oktober 2014 - 03:07

    Anouk Rombouts:

    De foto's staan in volgorde van de laatste 3 verslagen; site luistert niet want had ze apart willen neerzetten; maar goed; gewoon wat leuke kiekjes, waar ik als het goed is over heb verteld;) Groetjes en slaap nog lekker;)

  • 09 Oktober 2014 - 07:39

    Lianne:

    Van het concert des levens krijgt niemand een program en dat is maar goed ook. Als je dit van te voren had geweten had, was je misschien te bang geweest om eraan te beginnen en nou doe je het toch maar. Wat er ook op je pad komt je, je zoekt elke keer weer naar oplossingen. Mooi hoor. Veel plezier gewenst!

  • 12 Oktober 2014 - 11:46

    Papa En Mama:

    Mooi dat je nu een fijn onderkomen hebt gevonden en vrienden hebt gemaakt. Veel plezier nog en weer tot gauw op Skype .

  • 13 Oktober 2014 - 10:53

    Monique De Koning:

    Hoi knapperd, het is nu dinsdagmorgen en de feestelijkheden zijn achter de rug. Opa en oma hebben genoten en wat was het leuk dat je er op skype bij was. Fijn om te zien dat je zo geniet enne....ik weet nu wie we moeten bellen als er op de camping brandhout gehakt moet worden.
    Pas goed op jezelf en geniet van iedere dag. Groeten van ons, poot van Janssen en een dikke knuffel van mij.

  • 13 Oktober 2014 - 13:06

    Oma De Koning :

    Hoi lieverd ,het feest zit erop,maar het was prachtig,ik geloof dat iedereen wel genoten heeft maar we hebben jou wel gemist.Mooi dat we je op de skype gezien en gesproken hebben zodoende was je er toch een beetje bij.Opa en ik vinden het heel fijn dat je nu een mooie kamer hebt en dat nu alles naar tevredenheid is.Hopelijk heb je van die vorige mevrouw geen moeilijkheden meer,want dat komt nooit ten goede.Maar geniet jij maar van je vrienden en familie en doe goed je best in je stage en op je werkplek .Hartelijk dank nog voor je felicitaties,en heel veel liefs en groetjes van opa en mij.Dag Anouk xxx van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Ben afgestudeerd fysiotherapeut, echter ben ik weer even opzoek naar avontuur; uit mijn comfort zone: Ofwel de bergen in Oostenrijk!

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 18735

Voorgaande reizen:

11 December 2017 - 15 April 2018

If it doesn't challange you...

25 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: